Monday 27 November 2006

Trevlig kväll

Hej ett av mina andra slående drag är min tvåspråkighet, vilket självklart innebär att denna blog hipp som happ kommer byta språk och innehålla en del svengelska uttryck "expresions" (svenska för nybörjare - hipp hipp).

I söndas var de en mycket trevlig dag. På eftermiddagen var jag ute och övningskörde med pappa vilket gick mycket bra! Jag kan nu multitaska ganska bra i bilen; köra, blinkers, kolla bakspegeln, inte korsa armarna etc. Hårt jobb men kommer lugnt vara värt det!

Om det är något jag älskar så är det bilar! Jag brukar skylla på att min pappa inte har några söner, jag och min syster är uppvuxna med F1 och fotboll på TVn och jag är helt fast. Top Gear är ett av mina älsklings program med bilen till vänster som älskling (fast den är snyggare i rött). Racing licence är ett mål och F1 vore coolast i världen att få köra, även om det bara va för en dag!


Fotbollen är favorit sporten att kolla på och självkart så är det pappas uppväxtstads stolthet som ligger närmast hjärtat. The blod of the red devils runs in my veins. Becks är klyshémässigt nog favoriten även om han övergett oss för den spanska värmen.


Efter en snabb middag så bar det av most södermalm och min första Allhelgonamässa! Det var helt underbart, träffade Sandra och Ivan utanför innan och sen satt jag och Sau uppe på balkongen. Sen bar det av till KU för en mycket trevlig och intressant diskussionskväll. För kvällen handlade de om hur Gud kan vara allmäktig och treenig på en och samma gång. Jakop och Ivan slog som vanligt rekord i smarta tankar och allmänbildning, och Dea va så där gulligt smart som bara hon kan va. Sen va de hem och sova som gällde men som vanligt blev de rätt sent framför datan!

Vi hörs snart

No comments: